עבירות נהג חדש

עבירות נהג חדש

מה אומרת ההגדרה של "נהג חדש" או נהג חדש צעיר"?

הצלחת לעבור את הטסט – מזל טוב! בשנתיים הקרובות תחשב "נהג חדש", ואם יצא שאתה גם מתחת לגיל 24 תחשב ל"נהג חדש צעיר" שתי ההגדרות האלה יגרמו לשני דברים הראשון עלות ביטוח הרכב תצמח לגבהים חדשים, והשני תגלה שהכללים שחלים על עבירות המתבצעות על ידי נהג חדש מחמירים במיוחד. וזאת מכיוון שבדיקה סטטיסטית העלתה כי קיימת מעורבות גבוהה של נהגים חדשים בתאונות דרכים עם נפגעים וכן בתאונות דרכים קטלניות.

האם יש שוני בעונש שאקבל אם אני נהג חדש?

התשובה היא כן. בתור נהג חדש קיימות 12 עבירות שאם חלילה תורשע בהן, תאלץ לבצע שוב את המבחן העיוני (התיאוריה) ו/או המבחן המעשי (הטסט) ו/או בדיקות רפואיות, כתנאי  לחידוש רישיון הנהיגה שלך. 

העבירות אשר נהג חדש צריך להזהר בהן כפל כפליים הן:

  1. נהגת בסוג רכב שלא מופיע ברישיון שלך – לדוגמא אם יש לך רישיון ב' (רכב פרטי) אל תנסה לנהוג על משאית דבר הדורש רישיון ג' או על אופנוע כבד שחבר שלך קנה – תפרד מהרישיון שלך.
  2. זה לא הזמן להתמודד על תפקיד 'נהג שודים', הרשעה בעבירה מסוג עוון או פשע, שיוכח כי עצם הביצוע של העבירה התאפשר רק בגלל שאתה נהגת – תפרד מהרישיון שלך.
  3. זה הזמן לתרגל ג'נטלמניות ומוסר גבוה, כי אם תורשע בביצוע עבירת מין שהתבצעה ע"י נהיגתך ברכב – תפרד מהרישיון שלך.
  4. זה הזמן להיות ערני במיוחד לפני מסילת ברזל, לא תעצור את הרכב לפני מפגש מסילת ברזל ותורשע – תפרד מהרישיון שלך.
  5. היית חלילה מעורב בתאונת דרכים שבה נפגע אדם והורשעת – תפרד מהרישיון שלך.
  6. אם תורשע בעבירה שבית המשפט גזר בה פסילת רישיון בפועל לתקופה של שלושה חודשים או יותר – תפרד מהרישיון שלך.
  7. לא צייתת לרמזור או לא נתת זכות קדימה והורשעת – תפרד מהרישיון שלך.
  8. נהגת ברכב תחת השפעת סמים או אלכוהול והורשעת- תפרד מהרישיון שלך.
  9. עקפת רכב שלא כחוק והורשעת – תפרד מהרישיון שלך.
  10. נהגת במהירות העולה על הקבוע בחוק והורשעת – תפרד מהרישיון שלך.
  11. נהגת ברכב המיועד להסיע אחד עשרה נוסעים או יותר וחצית מפגש מסילת ברזל כשהדרך אל המפגש לא סלולה באספלט או בטון – תפרד מהרישיון שלך.
  12. היית מעורב בתאונת דרכים אך לא דיווח על כך ו/ או לא הגשת עזרה לנפגע בתאונת דרכים – תפרד מהרישיון שלך!

האם ניתן להאריך לי את תקופת ה"נהג חדש"?

היה וחלילה הורשעת באחת או יותר מהעבירות שצויינו כאן, בתור "נהג חדש" או לחלופין הורשעת בעבירה שבגינה נגזרו עליך 3 חודשי פסילה בפועל או יותר-  הגדרתך כ"נהג חדש" תתארך לתקופה של שנתיים נוספות מיום מתן גזר הדין או מיום סיום תקופת הפסילה שנקבעה לך מה שמאוחר מביניהם.

אני נהג חדש וביצעתי עבירה האם עורך דין יכול לעזור לי?

ככלל לא מומלץ לגשת לאף הליך משפטי ללא עורך דין הבקיא בתחום. בטח ובטח כאשר מדובר בעבירות שהתבצעו בסטאטוס של "נהג חדש". הסכנה לאבד את רישיון הנהיגה לפרק זמן משמעותי, אחרי שעבדת כל כך קשה להוציא אותו, היא ממשית. חשוב שתבין, כי אם תורשע בעבירות מסוימות תאלץ לעבור מבחני כשירות לנהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ואף להוציא רישיון נהיגה מחדש – ולכן זכור תמיד, שהרכב זה לא צעצוע והכביש אינו מגרש משחקים – קבלת רישיון נהיגה היא זכות גדולה המכילה אחריות כבדה ואמיתית לחיי אדם.

צרו קשר
× דברו איתי בוואצטאפ